torsdag 29 december 2011

The Holiday


Halloj! Jag har tittat på en film som heter The Holiday som är en  engelsk romantisk komedi från 2006.
Jag skulle rekommendera filmen för ungdomar och uppåt.
Filmen är 2 timmar och 18 minuter lång.

Filmen handlar om två kvinnor som har kärleksproblem, den ena kvinnan (Iris) får sitt hjärta krossat och den andra kvinnan (Amanda) upptäcker att sin kille är otrogen.
Iris bestämmer sig för att åka på semester för att komma över sin stora kärlek.
Via internet får Amanda och Iris kontakt och de bestämmer sig för att byta hus, bil och allt i två veckor som är över jul.
Båda kvinnorna hoppas att de ska få slippa kärleken under deras semestrar men det blir inte riktigt som planerat.

Jag tycker att filmen är bra och framför allt gullig, men den är lite för lång enligt mig.
Filmen går att köpa på dvd.

Jag ger filmen The Holiday 4/5 pepparkakor.


Gott nytt år önskar Sanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar